Jurnalismul şi publicul


Presa, are la baza trei elemente pe care aş dori sa le definesc: comunicator, mesaj, receptor.
Presa, pentru a forma sau schimba o anumită opinie publică cu scopul de a-şi promova interesele, teoretic dispune de propriile ei mijloace şi tehnici…depinde de caz.
Tipuri de reportaje: de informare, publicitar, politic, social, de promovare sau distorsionare a adevarului.
Totusi, din interior, pot exista interese care ţin de “jurnalist” interese cum ar fi, patronale sau de concurenţă.
Faptul că presa are putere, influenţă, şi credibilitate asupra oamenilor, îi face şi pe ziarişti, să-şi arate uneori o faţă de arhangheli, care deţin întregul adevăr.
De aceea, printre motivele care îi fac pe jurnalişti să-şi dorească să malformeze adevărul în favoarea propriilor interese, se mai numără şi tentaţia vedetismului.
Din dorinta de a avea exclusivitate, de a creşte rating-ul, multe dintre materialele jurnalistice sufera o distorsionare a adevărului tocmai pentru ca acesta sa fie unic.

*Presa mai poate fi: dictată, de interese economice, sau politice.

Înserarea în ştiri a unor informaţii care promovează interesele altora, fără să poarte însemnul „publicitate” sau chiar scrierea unor articole in stil publicitar, sunt mai greu de depistat… tocmai pentru a înşela publicul.
Manipulările mai întreţin iluzia, că societatea se află sub un scut protector de decizii politice, gândite politic, deci în interesul…prostului!

*Jurnalistul – Eu stiu/ ceilalţi nu ştiu

Această parte, se mai poate denumi si “Arena” sau aceasta contine acele caracteristici personale…deci ceilalţi au posibilitatea să le vadă şi să judece după cum doresc.

*Defăimarea – aceasta este menită să atace personalitatea cât şi calităţile profesionale a unei persoane.
Defăimarea în scris, este menita sa prejudicieze reputaţia. Distrugerea reputaţiei este o chestiune ce poate tine de anumite interese politice sau personale.

Mass-media la urma urmei este doar o societate (patronata) care daca doreşte să supravieţuiască, aceasta normal că va trebui să producă bani….vă las de aici pe voi, să trageţi concluzii!

One Comment to “Jurnalismul şi publicul”

  1. Din păcate, pentru prea mulţi … banii nu au miros!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: